دوره آموزش گوهر شناسی

آموزش تعمیرات طلا و جواهر
آموزش تعمیرات طلا و جواهر
31 اکتبر 2018
گوهر تراشی
گوهر تراشی (تراش سنگ)
31 اکتبر 2018

دوره آموزش گوهر شناسی

دوره آموزش گوهر شناسی

دوره آموزش گوهر شناسی

دوره آموزش گوهر شناسی

در کل دوره آموزش گوهر شناسی به سه قسمت تقسیم می شود:

۱- دوره آموزش گوهر شناسی مشخصات فیزیکی، اپتیکی، شیمیایی جواهرات:در این دوره آموزش گوهر شناسی تعریف مشخصه های فیزیکی، اپتیکی و شیمیایی ارائه می شود و سپس کمیت های عددی و مقادیر کیفی تعدادی از جواهرهای معروف ارائه می گردد تا هنرجویان با این مقادیر آشنا شوند. در بحث مشخصه های شیمیایی، فیزیکی، اپتیکی هنرجو با مقایسه این مقادیر در جواهرات متعدد با یکدیگر، چگونگی تغییر این کمیت ها را در می یابد.

۲- دوره آموزش گوهر شناسی، آشنایی با تجهیزات آزمایشگاهی: جهت اندازه گیری و مشاهده کمیت ها و کیفیت های مشخصه های ذکر شده در بخش اول آموزش است. این تجهیزات بسیار دقیق بوده و کار کردن با آنها نیازمند آشنایی دقیق و اطلاع از چگونگی کارکرد درست آنهاست. برخی از این تجهیزات عبارتند از میکروسکوپ ویژه، رفرکتومتر، اسپکتروسکوپ، ترازوی سنجش وزن مخصوص، محلولهای ضریب شکست، محلولهای وزن مخصوص، مقایسه رنگ جواهر با رنگها و توناژهای رنگهای استاندارد، سوزن های سنجش سختی، دستگاه سنجش رسانایی الکتریکی و حرارتی، ترازوی دیجیتال، پولاریسکوپ، فیلترهای رنگی چلسی و غیره.

۳- دوره آموزش گوهر شناسی، کار عملی با دستگاه های اندازه گیری: در این دوره آموزش گوهر شناسی با آزمایش بر روی سنگها و نمونه های مختلف جواهرات، هنرجو مشخصه های فیزیکی ، اپتیکی و شیمیایی تعریف شده در بخش اول آموزش را اندازه گیری نموده و سپس با مقادیر استاندارد مرجع مقایسه می نماید تا اینکه به یک کانی جواهر منجر شود. روال آزمایشات بدین گونه است که در هر آزمایش تعدادی از کانی ها از حوزه تعیین نام کانی مجهول خارج می شوند و با کوچکتر شدن این محدوده، در آخر فقط یک کانی باقی می ماند که مشخصات آن کاملاً منطبق با کانی مجهول است.
talajavaher-sazi

2 دیدگاه ها

  1. غلامعلی مظلوم زاده گفت:

    سلام لطفا بفرمایید دوره آموزش گوهر شناسی وساخت انگشتر چند ساعت وچند ترم می باشد ایا کلاس های عصر هم دارید هزینه های مربوطه را به تفکیک اعلام وزمان ثبت نام وشروع دوره هارا نیز اعلام ایا تخفیف شامل کارکنان دولت ویا ایثارگران هم میشود.ممنونم

    • javahersazi-gharb گفت:

      سلام دوره انگشتر سازی زیر مجموعه دوره طلاو جواهر سازی است و مجموعا 400 ساعت آموزش عملی، از همین هفته هم ثبت نام کنید کلاستون دایر میشه، هم صبح برگزار میشه هم بعد از ظهر سه روز در هفته که به اختیار میتونید زمانش رو تغییر بدید .دوره گوهر شناسی رو بایستی ثبت نام کنید تا به حد نصاب برسه