آموزش نقاشی مینیاتور

آموزش طراحی طلا و جواهر
آموزش طراحی طلا و جواهر
7 آگوست 2020
حکاکی روی نگین
حکاکی روی نگین
21 آگوست 2020

آموزش نقاشی مینیاتور

آموزش نقاشی مینیاتور

آموزش نقاشی مینیاتور

آموزش نقاشی مینیاتور

آموزش نقاشی مینیاتور در دانشگاه ها هم سبک مینیاتور قدیم و هم سبک مینیاتور جدید آموزش داده می‌شود و دانشجو با انتخاب یکی از این دو سبک می تواند به یک مینیاتوریست حرفه ای تبدیل شود.

برای مینیاتوریست شدن چه کار کنیم؟

برای مینیاتوریست شدن کافی است در یک آموزشگاه که در آن دوره های آموزش نقاشی مینیاتور دایر می باشد، ثبت نام کنید. رشته هایی که واحد های آموزش نقاشی مینیاتور را در بر می گیرند، شامل رشته‌های فرش، هنرهای دستی و… می شود و شما می توانید با ثبت نام در هریک از این رشته ‌ها، چند واحد آموزش نقاشی مینیاتور را بگذرانید.

ابزار و مدت زمان لازم جهت مینیاتوریست شدن

مدت زمان لازم جهت مینیاتوریست شدن به پشتکار و علاقه فرد بستگی دارد، چراکه یاد گرفتن این حرفه هزینه و ابزار زیادی لازم ندارد و مهم ترین فاکتور آن، استعداد خود فرد است. ابزار لازم جهت مینیاتوری شدن تنها یک مداد و پاک کن و چند عدد کاغذ A۴ و یک جعبه آبرنگ می باشد.

ممکن است جلسات آموزش نقاشی مینیاتور شما یک بار در هفته برگزار شود، اما در فواصل بین جلسات، تمرین زیاد را فراموش نکنید، چرا که این تمرینات کار شما را بسیار جلو می‌اندازد.

استفاده نکردن از پرسپکتیو در مینیاتور و هم‌چنین استفاده نکردن از رنگ‌های ترکیبی از ویژگی های دوره آموزش نقاشی مینیاتور است،البته استاد محمود فرشچیان این قانون را به هم زده و یک نقاشی ایرانی را به‌وجود آورده که در آن رنگ‌ها ترکیبی هستند و در آن پرسپکتیو و آناتومی را می‌توان دید.

سبک های مینیاتور

نقاشی مینیاتوری یا نگارگری، به دو دسته سبک های نگارگری قدیم و نگارگری جدید تقسیم می شود. اگر شما واژه نقاشی قدیم ایران را در گوگل جستجو کنید، سبک نگارگری قدیم برای شما بالا می آید. البته اساتید نگارگر قدیمی سبک جدید را به عنوان نقاشی مینیاتوری قبول ندارند، از نظر آن ها آثار استاد آقا میری و استاد فرشچیان تنها یک سبک نقاشی ایرانی است و از نگارگری یا نقاشی مینیاتوری فاصله دارد.

دیدگاه ها بسته شده است