حکاکی روی نگین

آموزش نقاشی مینیاتور
آموزش نقاشی مینیاتور
21 آگوست 2020
آموزش نگارگری
آموزش نگارگری
7 سپتامبر 2020

حکاکی روی نگین

حکاکی روی نگین

حکاکی روی نگین

حکاکی روی نگین

حکاکی روی نگین های زینتی و مهرکنی از جمله هنرهایی می باشد گه از گذشته های دور تا به امروزه کاربرد بسیاری داشته

نحوه حکاکی روی نگین در گذشته

ابزارهای مورد استفاده در حکاکی روی نگین پیشین تا به امروز در حال پیشرفت بوده و رفته رفته ابزار ها و مته های جدید و دقیق تری به این حرفه اضافه شده که کار حکاکی را آسان تر نموده. حتی ابزار ها و مته های دندانپزشکی هم به حرفه حکاکی اضافه شده. سرعت ابزارهای امروزی فوق العاده بالا بوده ولی در عین حال قابل کنترل می باشد، سرعت مته در موتورهای آویزی و دینام را می توان با انواع پدال و جعبه تنطیم نمود که برای حکاکان حرفه ای کار سختی نیست.

یکی از هنرهای بسیار ارزنده هنر حکاکی روی نگین می‌باشد، حکاکی می‌تواند شامل یک یا چند کلمه و یا حتی تصویری از یک شمایل باشد. حکاکی روی نگین دارای ظرافت بسیار بالایی بوده و سبب افزایش ارزش نگین خواهد شد.

حکاکی روی نگین سنگ های قیمتی و نیمه قیمتی یکی از حرفه های رشته طلا و جواهر سازی است. حکاکی روی نگین یکی از هنرهای صنایع دستی است که توجه خیلی از مردم را به خود جلب کرده و علاقه مندان زیادی دارد. در حال حاضر از حکاکی و نقش برجسته کاری به دلیل بازده اقتصادی بالا و امکان ایجاد کارآفرینی و اشتغال با سرعت بسیار بالایی در حال گسترش است. حکاکی بر روی نگین های زیبا و با ارزش از رونق بسیار بالایی نزد مردم برخوردار است، بطوریکه حکاکی هایی که با خط خوش و با ظرافت بیشتری تولید شده، به راحتی مورد استقبال عموم واقع شده و از بازار بهتری برخوردار هستند

دیدگاه ها بسته شده است