شناخت مروارید و سنگ های دریایی

فیروزه کوبی
فیروزه کوبی
28 می 2021
الماس شناسی و ارزیابی الماس
الماس شناسی و ارزیابی الماس
28 می 2021

شناخت مروارید و سنگ های دریایی

شناخت مروارید و سنگ های دریایی

شناخت مروارید و سنگ های دریایی

شناخت مروارید و سنگ های دریایی

شناخت مروارید و سنگ های دریایی : یک مروارید واقعی توسط صدف‌های مروارید دار در آب شیرین یا نمک تولید می‌شود. بسته به اینکه انسان درگیر باشد یا خیر، شناخت مروارید و سنگ های دریایی و این گوهر ارگانیک می‌تواند طبیعی یا تقلبی باشد. شایان ذکر است که تقریباً تمام مرواریدهای موجود در بازار امروزه تقلیدی هستند.

مرواریدهای طبیعی که بدون دخالت انسان تشکیل شده‌اند بسیار نادر و از نظر تجاری نیز مقرون به صرفه نیستند.

روند تولید مروارید توسط صدف به این گونه است که زمانی که یک جسم خارجی همچون دانه های شن و یا موجودات ریز دریایی در طی باز بسته شدن کفه های صدف وارد آن میشوند و با بدن نرم و حساس این نرم تن تماس پیدا می‌کنند، باعث تحریک و خارش بدن نرم‌تن می‌شوند. جانور برای تسکین خود لایه‌هایی مرکب از ماده آلی شاخی که نوعی کربنات کلسیوم بوده را به دور جسم خارجی ترشح می‌کند. از این لایه‌های هم‌مرکز رفته رفته مروارید شکل می‌گیرد. جنس مروارید با جنس دیواره درون صدف یکسان است. این ذرات در طبیعت توسط جریان آب وارد صدف میشوند، اما در مروارید های پرورشی این کار توسط یک متخصص انجام می شود.

بررسی رنگ مروارید و سنگ های دریایی

شناخت سنگ های دریایی و مرواریدهای طبیعی و پرورشی اغلب دارای رنگ و بویی شبیه هم هستند. رنگی شفاف که در سطح خارجی مروارید ظاهر می‌شود. شناخت مروارید و سنگ های دریایی به خصوص در مرواریدهای مرغوب بسیار قابل توجه است. شما رنگ صورتی و سبز را روی رنگ اصلی مروارید مشاهده خواهید کرد.

اگر مرواریدهایی را مشاهده کردید که فقط یک رنگ یکنواخت دارند و از عمق کافی برخوردار نیستند، جعلی هستند. اما شایان ذکر است که برخی از مرواریدهای واقعی نیز رنگ و بویی ندارند. بنابراین با این روش به تنهایی نمی‌تواند اصالت مروارید را تشخیص داد.

رنگ‌های شناخت مروارید و سنگ های دریایی

شناخت مروارید و سنگ های دریایی با کیفیت و مرغوب اغلب به دلیل رنگ‌آمیزی زیبایی که دارند، رنگ ظریفی هنگام برخورد نور در سطح خارجی آن‌ها قابل مشاهده است که معلوم می‌شود ارزشمند هستند. مرواریدهای تقلبی معمولاً این تأثیر واضح را نخواهند داشت.

بنابراین اگر مروارید شما هنگام شناخت مروارید و سنگ های دریایی و برخورد نور به آن کمی سایه داشته باشد، احتمال واقعی بودن آن زیاد است. گل رز و عاج دو مورد از محبوب‌ترین رنگ‌های مروارید سفید هستند.

آموزش گوهرشناسی شناخت مروارید و سنگ های دریایی

شناخت مروارید و سنگ های دریایی علم شناسایی سنگ های قیمتی است و بر اساس خواص فیزیکی، ترکیبات شیمیایی و خواص نوری سنگ پایه گذاری شده است. لازم به ذکر است که در گوهر شناسی شناخت مروارید و سنگ های دریایی به هیچ عنوان از آزمایش های تخریبی بر روی سنگ های گرانبها استفاده نمی گردد.

دوره آموزش شناخت مروارید و سنگ های دریایی

اصول و مبانی گوهرشناسی شناخت مروارید و سنگ های دریایی
شناخت مروارید و سنگ های دریایی و شناسایی سنگ های رنگی
شناسایی سنگ های رنگی طبیعی و جداسازی آنها از نمونه های مصنوعی و بهسازی شده
اصول و مبانی پیدایش و شناسایی الماس
درجه بندی الماس از حیث رنگ و پاکی و برش به وسیله لوپ (ذره بین)
اصول و تکنیک های خرید و فروش سنگ های گرانبها در بازار جهانی و ایران

محتوای آموزش گوهر شناسی شناخت مروارید و سنگ های دریایی

آشنایی اولیه با اصول پیدایش گوهرها
آشنایی با خواص فیزیکی- شیمیایی- نوری انواع کریستال ها
آشنایی با ابزار گوهرشناسی و نحوه استفاده از این ابزار
نحوه شناسایی سنگ های رنگی شناخت مروارید و سنگ های دریایی
آشنایی با روش های ساخت گوهرهای مصنوعی ، مروارید و سنگ های دریایی
آشنایی با روش های بهسازی گوهرهای طبیعی
نحوه شناسایی سنگ های مصنوعی و بهسازی شده و جداسازی آنها از نمونه طبیعی
اصول و تکنیک های خرید و فروش سنگ های رنگی

اهداف کلاس شناخت مروارید و سنگ های دریایی

آموزش شناخت مروارید و سنگ های دریایی و آشنا نمودن دانشجویان با دانش روز گوهرشناسی به صورت سریع و کاربردی و همچنین روش های درجه بندی الماس و شناسایی سنگ های رنگی بدون نیاز به ابزارهای گرانبهای گوهرشناسی شناخت مروارید و سنگ های دریایی و روش های های خرید و فروش گوهرها در سطح جهان و ایران

دیدگاه ها بسته شده است